حديث تصادفي

بررسی کیا سول 2014_Kia Soul 2014

کیا سول پس از اپتیما، دومین خودروی پرفروش کمپانی کیا به شمار می‌رود و از این‌رو، مسئولین کیا، در طراحی نسل جدید این خودرو، سعی کرده‌اند که ظاهر سول ۲۰۱۴، تفاوت زیادی با سول ۲۰۰۹ نداشته باشد. طبق گفته کیا، در مواد به کار رفته تجدیدنظر کامل صورت گرفته است.امّا در همین حال، اگر دو نسل کیا سول در کنار هم پارک شده باشند، به سختی می‌توان از نمای ظاهر، آن‌ها را تشخیص داد. کیا سول ۲۰۱۴، در مجموع، چهره ذوزنقه‌ای خود را حفظ کرده و تغییرات چندانی به خود ندیده است.

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2014-kia-soul-20l-photo-01.jpg

کیا سول ۲۰۱۴ از لحاظ طول و عرض، اندکی افزایش یافته، ولی با توجه به کاهشی که در ارتفاع بدنه داشته، افزایش وزن چندانی نداشته است. همچنین سختی شاسی، مطابق آنچه که کیا اعلام کرده، ۲۸/۷ درصد افزایش یافته است. علاوه بر طراحی بیرونی جدید، از یک موتور جدید در سول ۲۰۱۴ استفاده شده است. این موتور مانند نسل قبلی، ۲ لیتر گنجایش دارد، امّا در عین حال، از انژکتور مستقیم به جای پورت استفاده می‌کند. البته تغییری در خروجی موتور ایجاد نشده و همان ۱۶۴ اسب‌بخار را تولید می‌کند و انژکتور مستقیم، فقط به بهبود گشتاور، کمک کرده است؛ جایی که حداکثر گشتاور به جای دور موتور ۴۸۰۰، در دور موتور ۴۰۰۰ دور در دقیقه، در دسترس خواهد بود. به همین دلیل، راننده‌های کیا سول بیشتر در نواحی شهری دیده می‌شوند؛ جایی که شتاب صفر تا ۱۰۰ و … اهمیت چندانی ندارد. با این وجود، در تستی که انجام شد، شتاب سول ۲۰۱۴ در رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در مدت ۸/۱ ثانیه، کمی عجیب بود. کیا سول ۲۰۱۲ می‌توانست رکورد ۷/۴ ثانیه را از خود به جای بگذارد، امّا باید در نظر داشت که کیا سول ۲۰۱۴، ۱۴۱۱ کیلوگرم است و این در حالی است که مدل سال ۲۰۱۲، ۱۲۶۶ کیلوگرم وزن داشت و چابکی بیشتر آن، دلیل خود را داشته است.

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2014-kia-soul-008.jpg

کیا سول ۲۰۱۴ به صورت استاندارد با سیستم گیربکس شش‌ دنده اتوماتیک عرضه شده و نسبت به سیستم گیربکس دستی در نسل قبل، تغییرات بیشتری را در انتقال قدرت تولیدی موتور ۲ لیتری انجام می‌دهد. برای داشتن سیستم گیربکس دستی در این مدل، کیا به خریداران این سیستم را به همراه موتور ۱/۶ لیتری چهار سیلندر، با قدرت ۱۳۰ اسب‌بخار پیشنهاد می‌دهد.

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2014-kia-soul-004.jpg

سیستم انژکتور مستقیم در موتور نسل جدید کیا سول، وضعیت مصرف سوخت را تا حدودی بهبود بخشیده است. از نوامبر ۲۰۱۲ که شرکت کیا ملزم شد تا مصرف سوخت خودروهای خود را پایین بیاورد، کاهش مصرف سوخت در دستور کار مدل‌های مختلف تولیدی کیا قرار گرفته است. بنابر تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، کیا سول ۲۰۱۴ در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۷/۵۳ لیتر و در بزرگراه، ۵/۵۹ لیتر سوخت مصرف می‌کند. همچنین در تستی که به منظور بررسی این خودرو انجام شده، مصرف سوخت ۷/۵۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مشاهده شد.

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2014-kia-soul-002.jpg

اگر کیا سول از آن دسته خودروهایی نیست که در جاده و پیست، خودروهای دیگر را پشت سر بگذارد و یا خودروهایی که مصرف سوخت بسیار کمی داشته باشند، در عوض، با طراحی منحصر به فرد خود، شکلی زیبا از یک اتومبیل واقعی را رقم زده است. طراحی داخلی کیا سول، برای خودرویی با این تراز قیمت فوق‌العاده است. البته خودرویی که برای تست استفاده شد، دارای صندلی مخصوص با جریان هوا، سقف با نمای باز پانوراما و سیستم راهبری بود، امّا باز هم قیمتش از مرز ۲۶ هزار دلار بالاتر نرفت و این قیمت، هنوز برای داشتن چنین امکانات راحتی در داخل کابین، قانع کننده است. قیمت اولیه این خودرو با موتور ۱/۶ لیتری از ۱۵ هزار و ۴۹۵ دلار شروع می‌شود و اگر از موتور ۲ لیتری برای پیشرانه استفاده شود، این قیمت از ۱۸۹۹۵ دلار آغاز می‌شود.

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2014-kia-soul-20l-interior-02.jpg

شاید مهم‌ترین تغییرات در جهت بهبود مدل سول توسط کیا در سال ۲۰۱۴، کاهش نویزها و لرزش‌ها و خشونتی است که در طول سواری با این مدل در نسل قبل، حس می‌شد. صدای ناهنجار باد و جاده در داخل کابین نسل اول کیا سول، بسیار آزاردهنده بود، ولی در نسل دوم این خودرو، همه چیز در داخل کابین در جای خود قرار گرفته و هنگام افزایش سرعت نیز، شرایط کابین، آرامش‌بخش است. سیستم تعلیق، نیز کاملاً مناسب عمل کرده و عبور از ناهمواری‌های سطح جاده، به راحتی هر چه تمام‌تر انجام می‌گیرد.

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2014-kia-soul-20l-interior-01.jpg

کیا سول 2014 از سیستم کمک‌فرمان الکتریکی فلکس‌استیر استفاده می‌کند. این سیستم، گرچه هنوز با کاستی‌هایی مواجه است، ولی در عین‌حال، عملکردش از بسیاری از سیستم‌های نوع خود، بالاتر است. در مجموع، با شاسی بهینه شده، سیستم تعلیق ارتقا یافته و سیستم کمک‌فرمان دقیق، کیا سول ۲۰۱۴ با عملکردی مناسب برای مسافرت‌های درون‌شهری همراه شده است. سیستم ترمز کیا سول نیز دارای عملکردی نسبتاً مناسب است. در خلال تست این خودرو برای مسافت توقف از سرعت ۱۱۲/۵۶ کیلومتر بر ساعت، این فاصله بین ۴۹/۰۷ تا ۵۰/۵۹ متر متغیر بود و پدال ترمز، احساس کنترل خوبی به راننده منتقل می‌کرد. نیروی گریز از مرکز در پیچ نیز به اندازه 0.82g وارد می‌شد که یک مقدار متوسط برای خودروهای این کلاس است.

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2014-kia-soul-20l-interior-photo-01.jpg

کیا سول ۲۰۱۴، در واقع، یک خودروی مناسب برای مشتاقان شتاب و هیجان زیاد در رانندگی نیست؛ امّا اگر این موارد از اولویت‌های خرید، کنار گذاشته شوند، کیا سول می‌تواند با بهبودهایی که در طراحی‌های داخلی و بیرونی آن انجام شده و قیمت نسبتاً پایین‌تر، جای خوبی برای خود در بازار باز کند.

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2014-kia-soul-20l-20-liter-inline-4-engine.jpg

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2014-kia-soul-20l-03.jpg

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2014-kia-soul-20l-taillight-and-badge.jpg

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2014-kia-soul-20l-wheel.jpg

 

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، پنج در واگن.
  • قیمت مدل تست: ۲۶۱۹۵ دلار (قیمت پایه: ۱۸۹۹۵ دلار)
  • نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4 ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی مستقیم انژکتوری.
  • گنجایش: ۱۹۹۹ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۶۴ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۲۰۴/۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: شش دنده اتوماتیک با قابلیت پدل شیفتر.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۵۷ متر.
  • طول ماشین: ۴/۱۴ متر.
  • عرض: ۱/۸ متر.
  • ارتفاع: ۱/۶ متر.
  • وزن کلی: 1411 کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۴/۹ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۴/۴ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۴ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۶/۴ ثانیه با سرعت ۱۳۶/۸ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۱۸۸/۳ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۸/۷۷ متر.
  • نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: 0.82 g

مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۷/۵۳ لیتر در شهر و ۵/۵۹ لیتر در بزرگراه
  • مصرف سوخت در تست: ۷/۵۳ لیتر در صد کیلومتر.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: Kia ، ،
برچسب‌ها: دانلود نرم افزار , دانلود فیلم , دانلود , عکس ماشین , ماشین , موزیک , بنز , بی ام و , پورشه , پدال , دانلود موزیک , ابزار وبلاگ , تصاویر متحرک , دانلود موزیک , اخبار , تیتر روزنامه , مجله ماشین , Kia Soul 2014 , Kia Soul , Kia , benz , pictu , ,

تاريخ : چهار شنبه 27 آذر 1392 | 22:41 | نویسنده : Muhammad |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.